|
Süt içmek yerine süt yemekten daha fazla hoşlanıyoruz . Bir bardak süt yerine bir kase sütluç veyu keşkül , kazandibi , sütlü miriye tatlısı yemek genelde daha fazla tercih ediliyor ve seviliyor . Çocuklara sütü sevdirmek için çeşitli aromalar ve farklı tatlar kanştırmayı deniyor anneler . Çocuğunun süt tüketimi için elinden geleni yapan anne . çoğu zaman kendisi için aynı özeni göstermiyor . Her gün çocukların 2 - 3 su bardağı , yetişkınlerinse 1 - 2 su bardağı süt tüketmeleri sağlık açısından çok değerli .
Bu konuda yapılmış çok fazla araştırma var ve ben bazılarını sizin için özetledim . Süt içmek , böbrek taşı oluşumu riskini azaltmaya yardımcı olabilir : Böbrek taşı geçmişi olmayan S1 bin kadınla yakın zamanda yapılmış olan epidemiyolojik bir araştırmada yağsız süt tüketimiyle böbrek taşı riskinin düşüklüğü arasında bir bağlantı olduğu bulunmuştur . ( îünde üç porsiyon koruyor Bir başka araştırmanın sonuçlan da göstermiştir ki kalsiyum açısından en zengin yiyecekleri tükertiklenni rapor eden kadınlar ( günde üç veya daha fazla porsiyon süt ürünü ) sekiz yılı aşkın süre boyunca böbrek taşı oluşumu riski en düşük olan grubu oluşturmuş . Bunun tersine araştınnacılar kalsiyumu besinle almak yerine supleman ( takviye ) olarak alanlarda böbrek taşı oluşumu üzerine hiçbir etki olmadığını buldular .
Süt tüketimi , salyanın yerine geçerek diş çürümesi riskinin azalmasına yardımcı olur : Nem sağlayarak dişte oyuk oluşumunu artıran maddelerin ( örneğin sukroz gibi basit şekerler ) temizlenmesine yardımcı olmaya ek olarak süt , oral asitlere tampon oluşturur . Diş minesinin çözülebilirliğini azaltır ve diş minesinin tekrar mineralize olmasına yardımcı olur . Daha düşük vücut yağı için etkilidir : İki yıllık bir egzersiz programına kayıt olan İH - 31 yaş arası genç yetişkin kadınlardan süt ürünlerinden daha yüksek kalsiyum alımını tercih edenlerin , daha düşük vücut ağırlığı ve vücut yağına sahip oldukları görülmüştür . Folat için önemli . Penn State Üniversitesindeki araştınnacılar günde en az üç porsiyon süt tüketen kadınların diğer yiyeceklerde bulunan folatın kullanımını daha etkin olarak sağladığım öne sürmektedir . Folat . kalp hastalıkları ve inmeleri önlemeye yardımcı olabilir ve özellikle çocuk doğulma yaşındaki kadınlar için , bebekte doğumsal anomali riskini azaltma acısından önemlidir . İyi bir sporcu içeceğidir .
Kanada ' da yapılan yeni biı araştırmaya göre egzersizden sonra spor ivecekleri yerine süt içenler , daha fazla kas yapıyor ve daha çok yağ yakıyor . Araştırmacılara göre bunun nedeni sütün hidrasyon için , sıvı ve enerji için karbonhidrata ek olarak protein açısından da zengin olması . İdrar yolu iltihabının engellenmesi : Bir araştırmada yoğurt ve belli tiplerde peynir gibi fermente olmuş süt ürünlerini halta üç veya daha fazla yiyen kadınların , bu tip yiyecekleri haftada bir veya daha az yiyen kadınlardan yüzde 79 daha az idrar yolu iltihabı olduğu görülmüştür .
S A Menedir ? SAMe ( Sadenozilmetionin ) doğal olarak insan vücudunda her doku ve sıvı içinde mevcuttur ancak yaşa bağlı olarak düzeyi azalabilir . Nörotransmiterlergibi önemli beyin kimyasalların üretiminde önemli rol oynar . SAMe aynca DNA ve kıkırdaklann yapımına katılır . Depresyon sorunu olanlarda serotonin , dopamin , melatonin seviyelerini ve etkinliğini artırması yoluyla muhtemelen en kuvvetli doğal antidepresan olduğunu gösteren çalışmalar vardır . Bu çalışmalarda günlük 1600 miligrama kadar yan etki görülmemekle beraber bipolar manik rahatsızlığı olan kişilerin sağlık uzmanlarına danışmaları gerekir . SAMe . birçok Avrupa ülkesinde 20 yıldan fazla süredir depresyon , kireçlenme ve hepatik sirozun erken aşamalarında alternatif bir tedavi yöntemi oturak kullanılmakta . SAMe yiyecekler içerisinde bulunmamaktadır . Bu sebeple sadece takviyeler yoluyla vücuda alınabilmesi mümkün .
Depresyona , kireçlenme ağnlarına çözüm olduğu düşünülmektedir . Kilolu hamileler dikkat ! Kilolu annelerin normalden daha büyük bebekler doğurduğu zaten biliniyordu . Amayara yeni araştınnalar gösteriyor ki kadın hamilelikten önce kilo verse bile bu risk hâlâ kalıyor . İki çocuk doğurmuş 146 bin kadında yapılan bir araştırma gösterdi ki sadece doğumdan önce normal kilosu olan kadınlann büyük bebek doğurma riski düşük . Kaynak: Gazete 34
|